Korzec, Cezary2022-09-022022-09-022017Colloquia Theologica Ottoniana, 2017, nr 2, s. 255-258.1731-0555http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/750Recenzja. Autor tłumaczenia streszczenia: Mirosława Landowska.Zainaugurowana w sobotę 11 lutego 2017 roku w pałacu Meizlik w Akwilei wystawa jest wydarzeniem kulturalnym mającym istotny aspekt naukowy i popularyzujący badania historyczne. Stanowi ona dokumentację i popularyzację wysiłku badawczego archeologów i historyków, ale i wskazuje na obszary jeszcze mało znane i oczekujące na swoich odkrywców w przeszłości odległej, jak i całkiem bliskiej. Z pewnością wartością jest wykreowanie w świadomości odwiedzających marki, jaką jest Akwileja, i umocnienie „pierwszomarkowego produktu” w regionie, to jest Wenecji, która znajduje się w odległości 120 kilometrów.Inaugurated on Saturday, February 11, 2017 at the Meizlik Palace in Aquileia, the exhibition is a cultural event that has a significant scientific aspect and popularized historical research. It documents and popularizes the research effort of archaeologists and historians, but also points to areas still unknown and awaiting their explorers in the distant past and in the near future. Certainly worth not only being added is the creation of brand awareness in the mind of the visitor and the strengthening of the “first product” in the region, ie Venice, which is located at a distance of 120 km.plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/historiabadania historyczneRzymAkwilejawystawastarożytnośćantykwyrobyhandelRomeAquileiaexhibitionantiquitywarestradehistoryWystawa Made in Roma and AquileiaExhibition Made in Roma and AquileiaArticle