Ławreszuk, Marek2025-07-252025-07-252016Studia Oecumenica, 2016, T. 16, s. 151-166.1643-2762https://theo-logos.pl/handle/123456789/34327Artykuł skupia się na ukazaniu wychowania do postawy dialogu obecnego w katechezie prawosławnej prowadzonej w szkołach oraz w działalności katechetyczno-duszpasterskiej realizowanej w ramach wspólnot parafialnych i organizacji cerkiewnych. Spośród wielu podejmowanych w katechezie zagadnień, uwzględniono elementy wychowawcze i edukacyjne ukierunkowane na dialog międzyreligijny. Wnioski skupiają się na uzasadnieniu podejmowanych w Kościele prawosławnym działań w kierunku wychowania do postawy dialogu.The article focuses on showing the basics of education to the dialogue present in the Orthodox catechesis carried out in the schools and catechetical-pastoral activities undertaken in the framework of parish communities and church organizations. Of the many issues taken in catechesis, we focus on the elements of upbringing and education aimed at interreligious dialogue. Conclusions focus on the justification of actions undertaken in the Orthodox Church towards education to the attitude of dialogue.plCC-BY-NC-SA - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkachKościół prawosławnykatechezadialogedukacjawychowaniepostawa dialoguKościółKościoły chrześcijańskieOrthodox Churchcatechesisdialogueeducationupbringingattitude of dialogueChurchChristian ChurchesWychowanie do postawy dialogu w katechezie Kościoła prawosławnegoEducation to the Attitude of Dialogue in Catechesis of the Orthodox ChurchArticle