Kinowski, Krzysztof2025-04-232025-04-232017Zeszyty Naukowe Stowarzyszenia Biblistów Polskich, 2017, R. 14, nr 14, s. 331-345.1734-6215https://theo-logos.pl/handle/123456789/31003plCC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkachJudaNabuchodonozorreinterpretacjareinterpretacja teologicznaManasses2 Krl 21:162 Krl 24:3-4Druga Księga KrólewskaKrólestwo Judykrewkrew niewinnahistoriahistoria Izraelakontekstualizacja historycznakontekstualizacjaupadek Królestwa Judyfrazeologiafrazeologia biblijnaanaliza literackamorderstwa Manassesowemorderstwozbrodniazbrodnie Manassesainterpretacja krwawych zbrodni Manassesahistoriografiainterpretacja krwawych zbrodni Manassesa na poziomie konceptualnyminterpretacja krwawych zbrodni Manassesa na poziomie historiograficznymkrytyka tekstufilologiafilologia biblijnahistoria Królestwa JudyBibliaPismo ŚwięteStary Testamentbiblistykaegzegezaegzegeza biblijnateologiateologia biblijnaJudahNebuchadnezzarreinterpretationtheological reinterpretationSecond KingsKingdom of Judahbloodinnocent bloodhistoryhistory of Israelhistorical contextualisationcontextualisationfall of the Kingdom of Judahphraseologybiblical phraseologyliterary analysisManasses’ murdersmurdercrimeManasses’ crimesinterpretation of Manasses’ bloody crimeshistoriographyinterpretation of Manasses’ bloody crimes on a conceptual levelinterpretation of Manasses’ bloody crimes on a historiographical leveltextual criticismphilologybiblical philologyhistory of the Kingdom of JudahBibleOld Testamentbiblical studiesexegesisbiblical exegesistheologybiblical theologyDlaczego Juda została zniszczona przez Nabuchodonozora? Teologiczna reinterpretacja przelania niewinnej krwi przez króla Manassesa (2Krl 21,16) w 2Krl 24,3-4Article