Cekiera, Rafał2025-09-222025-09-222017Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 29, s. 69-85.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36233Kryzys migracyjny stał się istotnym tematem ożywionych dyskusji w mediach społecznościowych. W tekście zostały omówione najpopularniejsze wizerunki uchodźców zrekonstruowane na podstawie memów internetowych, których tworzenie i rozpowszechnianie stało się – szczególnie wśród młodych osób – popularną formą komunikacji społecznej. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na podstawie zawartości portalu demotywatory.pl. Wielość memów poświęconych kryzysowi migracyjnemu pozwoliła na wyodrębnienie kilku podstawowych charakterystyk uchodźców, co może stanowić ciekawy przykład stygmatyzacji dokonywanej za pomocą tego narzędzia komunikacji.Migration crisis became an important topic of intense discussion on social media platforms. The article debates on the most popular images of refugees reconstructed on the basis of internet memes, which grew into a popular form of social communication – created and publicized especially among young people. The text presents research made on the basis of demotywatory.pl web portal. Multitude of memes dedicated to migration crisis enabled distinguishing several basic features of refugees and may present an interesting example of stigmatization committed by means of this instrument of communication.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychmemy internetowekomunikacja internetowakryzys migracyjnyuchodźcydebata publicznawizerunekmediaśrodki masowego przekazuspołeczeństwointernet memesinternet communicationmigration crisisrefugeespublic debateimagemass mediasocietyTerroryści, tchórze i lenie – konstruowanie wizerunków uchodźców za pomocą memów internetowychTerrorists, cowards and idlers – constructing an image of refugees by means of internet memesArticle