Tymosiewicz, Piotr2025-09-232025-09-232023Teologiczne Studia Siedleckie, 2023, R. 20, s. 261-285.1733-7496https://theo-logos.pl/handle/123456789/36374Artykuł w języku włoskim.Persuasion may have been present in the earliest communication exchanges between people, as humans have always been interested in influencing the thoughts, beliefs and behaviors of others. Therefore, persuasive processes are one of the key issues in social psychology. In this area, there have been many studies focused on various variables relating to persuasive communication. In this article, we focus on the analysis of selected elements of persuasion, namely the message, the source and the recipient.Perswazja mogła być obecna już w pierwszych wymianach komunikacyjnych pomiędzy ludźmi, jako że człowiek był od zawsze zainteresowany wpływaniem na myśli, przekonania i zachowania innych osób. Dlatego też procesy perswazyjne stanowią jedno z kluczowych zagadnień w psychologii społecznej. W tym obszarze przeprowadzono wiele badań skoncentrowanych na różnych zmiennych odnoszących się do komunikacji perswazyjnej. W niniejszym artykule skupiliśmy się na analizie wybranych elementów perswazji, a mianowicie na treści komunikatu perswazyjnego, źródle oraz odbiorcy tego komunikatu.itCC-BY - Uznanie autorstwacomunicazione persuasivainfluenza socialepsicologia della persuasionepersuasive communicationsocial impactpsychology of persuasionkomunikacja perswazyjnawpływ społecznypsychologia perswazjipsychologiapsychologykomunikacjacommunicationperswazjapersuasionI fattori della comunicazione persuasivaThe factors of persuasive communicationArticle