Jęczeń, Jarosław2023-06-122023-06-122010Roczniki Nauk o Rodzinie, 2010, T. 2(57), s. 207-222.2081-2078http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/8007Artykuł w języku angielskim.Nowe media, ukształtowane przez człowieka, teraz kształtują jego samego. Internet kształtuje aktywne nauczanie (w obszarze nauczania) i nowy styl komunikowania w ogóle (w obszarze kultury życia). Interesująca jest także inna relacja, jaka zachodzi pomiędzy aktywnym nauczaniem a interaktywnością. Nauczanie jest częścią stylu życia człowieka, częścią kultury. Zatem aktywne nauczanie zawiera się w interaktywnym stylu życia, zwłaszcza młodego pokolenia, określanego mianem generacji Y. Interaktywność wpływa na aktywne nauczanie i jednocześnie aktywne nauczanie wymusza niejako na stylu życia człowieka nowe zastosowania interaktywności w konkretnych metodach i sposobach docierania do młodego człowieka. Aktywne nauczanie musi być zatem częścią stylu życia każdej rodziny, w której są dzieci. To nauczanie prowadzi do większej interaktywności pomiędzy członkami rodziny, tym samym do skutecznego porozumiewania się między rodzicami a dziećmi, inaczej: między pokoleniem Boomers (dziadkowie) i Generation X (rodzice) a Generation Y. Prowadzi do zaistnienia w rodzinie tych komponentów, które stanowią o aktywnym nauczaniu: wymiana doświadczeń i dialog. Aktywne nauczanie zmienia relacje pomiędzy członkami rodziny, tym samym zmienia współczesną rodzinę.enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/aktywne nauczanieaktywne uczenie sięnowa komunikacjakomunikacjarodzinageneracja Ypokolenie Ynowe mediamediaśrodki masowego przekazuśrodki społecznego przekazuinternetinteraktywnośćactive teachingactive learningnew communicationcommunicationfamilygeneration Ynew mediamass mediainteractivityActive Learning Serving FamilyAktywne nauczanie w służbie rodzinieArticle