Lipiński, Zdzisław2022-08-182022-08-181992Szczecińskie Studia Kościelne, 1992, nr 3, s. 35-42.83-7041-000-60867-7220http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/453Wykład. Autor streszczenia: Zdzisław Lipiński.S. Thomas commentans Aristotelem firmavit suam doctrinam politicam in principiis psychologiae et ontologiae. Quorum excerpit notionem „rationis”, désignas „ordinem” sicut objectum ei rationi respondens. Haec ratio quaerìt ordinem in mundo constitutum, eadem introducit ordinem in actus ab homine faciendos. Hic, sicut ratio practica, appétit bonum et diversa bona distinguens pervenit ad summum bonum, percipiens relationem transcendentalem actus humani ad regulam morum seu ad „legem”. Ex hac lege aeterna dimanant consequenter leges propiores: naturalis, humana, positiva Divina vel humana. Inde lex civilis non est donatio homini a civitate largita, sed suam rationem in lege aetema habend eandem respicere debet. Quod non diminuit auctoritatem societatis civilis, sed civibus obligationem in conscientia augens etiam confirmât. Eo modo Philosophia Perennis in confusionem doctrinarum ordinem inducit et mentis modemie valde utilis esse videtur.plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/Tomasz z Akwinukoncepcje polityczneprawofilozofiatomizmpolitykaThomas Aquinaspolitical conceptslawphilosophypoliticsWprowadzenie do koncepcji politycznych św. Tomasza z AkwinuIntroducilo ad conceptiones politicos apud S. Thomam AquinatisArticle