Gawrońska-Piotrowska, Anna2025-09-152025-09-152014Kultura-Media-Teologia, 2014, nr 19, s. 26-44.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35984Zawiera tabele i wykresy.Na rynku radiowym w Polsce istnieje wiele rozgłośni katolickich. Stanowią one istotne narzędzie ewangelizacji oraz mają duży wpływ na budowanie wizerunku Kościoła. Celem artykułu jest przegląd głównych rozgłośni, ukazanie ich różnorodności. Przeprowadzona zostanie również wstępna analiza słuchalności omawianych stacji radiowych oraz próba przedstawienia perspektyw rozwoju radiofonii katolickiej w Polsce.There is plenty of Catholic radio stations on the radio market in Poland. They constitute an important tool of evangelization and have big influence on creating public image of the Church. The article briefly overview major radio stations, taking under consideration main differences between them. The article presents an audience analysis of mentioned radio stations, and discusses prospects of development of Catholic radio stations in Poland.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychradiorozgłośnie radiowerozgłośnie katolickiePolskasłuchalnośćRadio PlusRadio Maryjaniezależne rozgłośnie radiowehistoriaradio w Polsceradio stationsCatholic radio stationsPolandaudience analysisindependent radio stationshistoryradio in PolandKatolickie rozgłośnie radiowe w PolsceCatholic Radio Stations in PolandArticle