Parysiewicz, Beata M.2024-09-302024-09-302017Roczniki Teologiczne, 2017, T. 64, nr 1, s. 81-107.2543-59732353-7272https://theo-logos.pl/handle/123456789/20972The study discusses models of social work and family assistance from the perspective of the liberal cultural paradigm. It opens the debate about the consequences of employing this paradigm for an individual, family, social work and family assistance, and the society as a whole. In this perspective, it discusses the issue of the place and importance of pedagogy in education, social work, and family assistance.Artykuł omawia zagadnienie modeli w pracy socjalnej i asystenturze rodziny z perspektywy liberalnego paradygmatu kulturowego. Wskazuje na konsekwencje przyjęcia tego paradygmatu dla jednostki, rodziny, pracy socjalnej i asystentury rodziny oraz społeczeństwa jako całości. W tej perspektywie podejmuje kwestię miejsca i znaczenia pedagogiki w kształceniu i praktyce pracy socjalnej i asystentury rodziny.plCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnychmodelparadygmatpraca socjalnaasystentura rodzinypedagogikarodzinaparadigmsocial workfamily assistancepedagogyfamilyModel pracy socjalnej i asystentury rodziny a pedagogikaThe Model of Social Work and Family Assistant versus PedagogyArticle