Jagodziński, Marek2024-09-112024-09-112015Roczniki Teologiczne, 2015, T. 62, nr 7, s. 75-87.2353-72722543-5973https://theo-logos.pl/handle/123456789/20509Streścił / Summarised by Rev. Marek Jagodziński. Artykuł w języku angielskim.Odnowienie komunii ludzi z Bogiem i między ludźmi przez wcielenie Syna wymagało przygotowania kobiety, która miała być Jego Matką. Bóg wybrał Maryję, która była wyjątkową pod względem relacji religijnej, doskonałości moralnej i miłości najczystszej, aby Jego Syn mógł się narodzić w naturze ludzkiej bez żadnej skazy moralnej. Maryja trwała w komunii z Trójcą Świętą i swoim Synem Jezusem Chrystusem. Na tym fakcie opiera się komunijne pośrednictwo i orędownictwo Maryi, która stała się także Matką komunii Kościoła, nacechowaną niezwykłą świętością komunijną. Komunijna antropologia maryjna dostarcza podstaw do systematycznego projektu mariologii komunijnej.Renewal of human communion with God and among people through the Incarnation of the Son required the preparation of a woman who was to be his Mother. God chose Mary, who was outstanding in terms of religious, moral perfection and pure love, so his Son could be born in human nature without any moral blemish. Mary lasted in communion with the Holy Trinity and his Son Jesus Christ. This fact constitutes a base for communional mediation and intercession of Mary, who was also the Mother of the communion of the Church, marked also by extraordinary communional holiness. Communional Marian anthropology provides the basis for the systematic design of communional Mariology.enMaryjaMatka BożaantropologiakomuniapośrednictwowstawiennictwoświętośćKościółmariologiaantropologia maryjnakomunijna antropologia maryjnateologiaMaryMother of GodanthropologycommunionmediationintercessionholinesssanctityChurchMariologyMarian anthropologycommunional Marian anthropologytheologyCommunional Marian AnthropologyKomunijna antropologia maryjnaArticleCC-BY-NC-ND