Grümme, Bernhard2023-02-232023-02-232015Polonia Sacra, 2015, R. 19, Nr 1 (38), s. 27-47.1428-5673http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/4141Artykuł w języku niemieckim.Religious education takes place mainly in school or in parishes. There it has to deal with children, adolescents and adults. However, with the demographic change ancients are increasingly getting into the focus of religious education. The following text outlines the profile and basics of this kind of religious education for ancient.Das Alter wird in Gerontologie und Sozialwissenschaften, aber auch in der Kulturindustrie und Werbewirtschaft entdeckt. Auch die Religionspädagogik muss sich damit beschäftigen. Denn dort liegen große Herausforderungen gerade für ein auf Bildung und Mündigkeit abzielendes religiöses Lernen. Der Text entwickelt Grundlinien einer altersgerechten Religionspädagogik.Edukacja religijna ma miejsce głównie w szkole i w parafii. Dotyczy ona zarówno dzieci i młodzieży, jak też osób starszych. Trzeba jednak zauważyć, że wraz ze zmianami demograficznymi, którym towarzyszy wzrastająca liczba ludzi starszych, edukacja religijna koncentruje się coraz bardziej na osobach starszych. Artykuł omawia jej podstawy.deAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/elderlypastoral careChurchseniorsministryreligious educationsocietyAltenbildungErwachsenenbildungAlterMündigkeitosoby starszeopieka duszpasterskaKościółseniorzyduszpasterstwoedukacja religijnaspołeczeństwoeducationedukacjaNicht nur Häkeln und Bingo-Spielen. Das Alter als religionspädagogische HerausforderungNot only crocheting and bingo games. Aging as a challenge for religious educationNie tylko szydełkowanie i gra w bingoArticle