Parfianowicz, Wojciech2023-02-272023-02-272014Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2014, nr 21, s. 265-279.http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/4206Artykuł podejmuje tematykę komunikacji w Internecie z perspektywy Kościoła katolickiego. Autor przedstawia racje, wynikające również z niektórych tekstów magisterium Kościoła, które pozwalają spojrzeć na Internet jako na szansę skutecznej działalności Kościoła w przestrzeni medialnej. Główną tezą artykułu jest przekonanie, że serwisy internetowe prowadzone przez instytucje kościelne muszą charakteryzować się odpowiednią jakością, która w niniejszym opracowaniu rozumiana jest jako wypełnienie funkcji komunikacyjnej. Autor przedstawia również Website Communication Model, czyli narzędzie do analizy stron internetowych pod tym kątem.The article focuses on the subject of Internet communication from the perspective of the Catholic Church. The author presents arguments, deriving also from some official documents of the Church, which allow to look at the Internet as an opportunity of effective activity of the Church in the media. The main thesis of the article is the idea that websites run by institutions of the Church must be professional, which in this study is understood as the fulfillment of their communicative function. The author presents the Website Communication Model, as a useful tool to analyze websites from this perspective.plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/internetkomunikacjaWebsite Communication Modelkomunikacja w interneciemedia katolickieKościół w interneciecommunicationChurch communicationwebsitesKościółChurchKościół katolickiCatholic Churchdiecezjediocesesdiecezja koszalińsko-kołobrzeskamediacyfrowe środki przekazudigital mediakomunikacja medialnarynekmarketrynek medialnyportal internetowyjakośćqualityanaliza jakościowaKomunikacja w internecie jako szansa dla Kościoła na skuteczne funkcjonowanie na rynku medialnym na przykładzie diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej. Website communication model: narzędzie do analizy jakościowej portali internetowychInternetcommunication as a chance for the efficient functioning of the Catholic Church in the market of media on the example of diocese of Koszalin-Kolobrzeg. Website communication model: a tool for qualitative analysis of websitesArticle