Żukowska-Gardzińska, Dominika2025-08-262025-08-262011Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4, s. 55-64.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/34939Współczesną kulturę opisuje się często w kategoriach supermarketu, który proponując wielość produktów, zmusza kupującego albo do zaspokojenia się produktem wątpliwej wartości, albo do poszukiwań rzeczy wyjątkowej na miarę jego wymagań. Nie sposób nie zauważyć zbieżności postmodernistycznych teorii literackich z możliwościami, jakie dają tekstom nowe media cyfrowe. Współczesny czytelnik w sieci sam przecież staje się autorem. Wydaje się również, że pośród wielości tekstów, z którymi styka się w sieci, poprzez tworzenie a jednocześnie korzystanie z bogactwa cyberkultury, trudno o zbudowanie mocnej, świadomej, odpornej na chaos informacyjny i relatywizm moralny tożsamości.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychliteraturaaliteraturahipertekstualnośćpostmodernizmkulturasupermarketsupermarket kulturytożsamośćliteratura współczesnahistoria literaturyliteratura wirtualnainternetliteraturehypertextualitypostmodernismculturecultural supermarketidentitycontemporary literaturehistory of literaturevirtual literatureTożsamość w literackim supermarkecie kulturyArticle