Węglarska, Martyna2025-03-212025-03-212020Liturgia Sacra, 2020, R. 26, nr 1 (55), s. 257-270.1234-42142391-9353https://theo-logos.pl/handle/123456789/29731Zawiera ilustracje.The article touches the problem of the altar picture from Saint Lawrence’s parish church in Strzelce Opolskie whom author had been unknown for a present time. The author describes the painting, focus attention to unmentioned for today signature and confirm the authorship of Trycjusz by comparing the painting with others works of the artist. In the article, the patterns, probable founders, and meaning of Salus Populi Romani are shown. Moreover, the act of foundation explains the artistic relation between Strzelce Opolskie and Kingdom of Poland.Artykuł porusza problem obrazu ołtarzowego z kościoła parafialnego pod wezwaniem św. Wawrzyńca w Strzelcach Opolskich, którego autorstwo było do tej pory nieznane. Autorka opisuje dzieło, zwraca uwagę na wcześniej niewspominaną sygnaturę i potwierdza autorstwo Trycjusza poprzez porównanie dzieła z innymi pracami malarza. W tekście z się uwagę na wzory i znaczenie kultu Matki Boskiej Śnieżnej, a także na możliwych fundatorów przedstawienia, dzięki którym sam akt fundacji pokazuje relacje artystyczne Strzelec Opolskich z Koroną.plCC-BY-NC-SA - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkachJan TrycjuszMatka Boska Śnieżnakościół parafialny pw. św. Wawrzyńca w Strzelcach Opolskichobraz ołtarzowy z kościoła parafialnego w Strzelcach OpolskichSalus Populi RomaniSaint Lawrence’s Parish Church in Strzelce Opolskiealtar picture from Saint Lawrence Parish Church in Strzelce Opolskiesztuka sakralnasacred artmalarstwopaintingobrazypaintingsNieznany obraz Jana Trycjusza w kościele parafialnym pw. św. Wawrzyńca w Strzelcach OpolskichUnknown Painting of Jan Trycjusz in Saint Lawrence’s Parish Church in Strzelce OpolskieArticle