Nowak, Adrian2025-09-122025-09-122013Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13, s. 37-52.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35870Artykuł poświęcony jest zagadnieniu manipulacji dziećmi, za pomocą reklamy. Porusza on tematykę moralności manipulacyjnych oddziaływań spotów reklamowych kierowanych do dzieci, a także kwestie miejsca konsumpcji we współczesnym świecie, poprzez ukazanie zabiegów jakie stosują reklamodawcy, nakierowanych na zainteresowanie dzieci swoimi produktami, a przez to nakłonienie rodziców do dokonania zakupu promowanego przedmiotu.Article is about the issue of advertisements manipulative effective on children. It is about a doubtful moral character of manipulative effects of television commercial spots directed to children, and also issue of consumerism place in modern world, by showing a advertisers methods to aim children interests on products which they advertise, and then make their parents buy them.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychdziecimłodzieżreklamamanipulacjamanipulacja medialnamediaśrodki masowego przekazutechniki manipulacyjneoddziaływanie reklamychildrenadolescentsyouthadvertisementadvertisingmanipulationmedia manipulationmass mediamanipulative techniquesimpact of advertisingMamo, kup mi to! Czyli o reklamach dla dzieciMommy, please! About the ads for childrenArticle