Sosnowska, Joanna2025-09-152025-09-152013Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 15, s. 73-91.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35909Współczesne dziennikarstwo religijne musi doskonale dopasowywać się do rynku medialnego. Dziennikarz religijny ma być nie tylko specjalistą w swojej dziedzinie, ale posiadać profesjonalny warsztat zawodowy. Ideałem byłoby połączenie w jednej osobie pragnień odbiorców i wymagań, jakie stawiają same media. Artykuł nie jest spojrzeniem na pracę dziennikarza religijnego w ujęciu dokumentów Kościoła katolickiego. Jest głosem w dyskusji o wartość zawodu dziennikarza specjalisty w bardzo trudnej profesji, jaką jest problematyka religijna.The contemporary religious journalism must very well adapt to the media market. The religious journalist is supposed to specialize not only in his field, but to have a professional workshop. It was an ideal so that connected desires for recipients and requirements very media are putting which in one person. The article isn't a look at the work of the religious journalist in including documents of the Roman Catholic Church. He is a voice in discussion for the value of the profession of the journalist for the specialist in the very difficult profession the religious issues are which.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychdziennikarstwodziennikarzereligiaspecjalistamediaśrodki masowego przekazuśrodki społecznego przekazudziennikarstwo religijnedziennikarze katoliccyjournalismjournalistsreligionspecialistmass mediareligious journalismCatholic journalistsDziennikarz – specjalista. Zasady pracy dziennikarza religijnegoJournalist – specialist. The principles of religious journalist's workArticle