Knecht, Tomasz2025-09-232025-09-232017Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 30, s. 151-160.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36296Artykuł stanowi prezentację projektu badania pod nazwą „Telewizja tradycyjna, on-line i społecznościowa jako narzędzie edukowania pokolenia Y”. Przedstawiono punkt wyjścia do badań na temat szeroko rozumianego konsumowania telewizji wśród przedstawicieli pokolenia tzw. „millenialsów”. Część teoretyczna dotyczy problematyki współczesnego komunikowania społecznego w nawiązaniu do edukacji medialnej. Druga część zawiera prezentację narzędzia badawczego, tj. ankiety opracowanej w ramach projektu, który dotyczył różnych form odbioru telewizji przez przedstawicieli pokolenia Y. Autor opisuje również przebieg tego badania wśród studentów dziennikarstwa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego i Uniwersytetu Warszawskiego. Najważniejsze wyniki ankiety pozwalają sformułować kolejne pytania badawcze związane z potrzebami, motywacją, oczekiwaniami i nawykami „millenialsów”.The article forms a presentation of a preparation to conduct a research project, titled “Traditional, On-line And Social Television As A Tool For Generation Y Education”. An entry point to research on broadly-understood TV consumption among Millenials has been shown. The theoretical part covers contemporary mass communication in relation to media education. Part two is a presentation of a research tool, i.e. a survey constructed during the course of a project on TV reception forms by the Generation Y. It also shows its progression among the Journalism students of Cardinal Wyszyński University and Warsaw University. The key survey results justify construction of follow-up questions related with needs, motivation, expectations and habits of Millenials.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychtelewizjapokolenie Ymillenialsiedukacja medialnainternetmediaśrodki masowego przekazubadania odbioru telewizjibadaniatelevisiongeneration Ymillenialsmedia educationmass mediatelevision audience researchresearchMillenialsi i ich „tele-wizje”. Geneza i konstrukcja programu badawczegoMillenials and their „tele-visions”. Genesis and construction of a research programmeArticle