Boldisor, Adrian2024-08-052024-08-052014Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 2014, T. 34, s. 7-19.0137-34202391-937Xhttp://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19299Artykuł w języku angielskim.Dialog międzyreligijny ma stałe miejsce w porządku obrad różnych organizacji, zarówno świeckich, jak i religijnych. W dialogu tym konieczność dyskusji na temat praw człowieka związana jest z faktem życia ludzi w multireligijnym świecie, w którym żyją obok siebie przedstawiciele różnych tradycji duchowych. Zagadnienia antropologiczne mają często za zadanie rozwiązywanie bieżących problemów, stawiając w centrum uwagi znaczenie ustanowienia pokoju na świecie i globalne poszanowanie równości międzyludzkiej. W związku z tym poszukuje się praktycznych i konkretnych rozwiązań dotyczących problemów społecznych, ekonomicznych i politycznych, które coraz bardziej niepokoją współczesny świat. Ponadto pytania o człowieka i jego prawa stanowią współczesny obiekt zainteresowania, niezależnie od tradycji religijnych. Wraz z uczestnictwem w spotkaniach międzyreligijnych Kościoły prawosławne aktywnie angażują się w dyskusje bilateralne dotyczące różnych zagadnień antropologicznych. Na przestrzeni lat prawosławni różnych narodowości próbowali wdrożyć wypracowane na nich rozwiązania, które obowiązywałyby nie tylko jakąś konkretną grupę wiernych, ale cały świat prawosławny.enAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/antropologiadialogdialog międzyreligijnyekumenizmprawosławieprawa człowiekaczłowiekanthropologydialogueinterreligious dialogueecumenismEastern Orthodoxyhuman rightshumanKościoły prawosławneOrthodox Churcheszagadnienia antropologiczne w dialogu międzyreligijnymanthropological issues in interreligious dialogueAnthropological Topics in the Interreligious Dialogue. A Christian-Orthodox PerspectiveTematy antropologiczne w dialogu międzyreligijnym – perspektywa prawosławnaArticle