Raś, DariuszWoźniak, MartaPrusak, Anna2025-10-092025-10-092023Kultura-Media-Teologia, 2023, nr 56, s. 65-85.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37405Zawiera ilustracje, tabele i wykresy.Komunikacja medialna stanowi współcześnie główny kanał przekazu informacji do zewnętrznych interesariuszy projektu. Celem artykułu jest analiza zewnętrznych przekazów medialnych pochodzących z różnych źródeł (prasa, radio, telewizja, portale internetowe) pod kątem ich sposobu reprezentacji projektu rewitalizacji organów w kościele Mariackim w Krakowie. Projekt realizowany był w latach 2015-2022 i polegał na przebudowie i konserwacji instrumentarium bazyliki, oraz na odnowieniu i konserwacji otaczającej je przestrzeni za organami w prezbiterium oraz na głównym chórze muzycznym. Pozyskane materiały źródłowe (przekazy medialne) zostały poddane analizie treści zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. Wnioski z badań pozwoliły na dokonanie oceny komunikatów medialnych, co będzie przydatne w planowaniu działań komunikacyjnych w innych projektach.At present, media communication constitutes the main channel of information transfer to external stakeholders of the project. The aim of this paper is to analyze external media messages coming from various sources (namely press, radio, television, Internet portals) in terms of how they represented the organ revitalization project in St. Mary’s Church in Krakow. The project was carried out in the years 2015-2022 and consisted in the reconstruction and conservation of the basilica’s instrumentation, as well as the renovation and conservation of the surrounding space behind the organ in the presbytery and in the main music choir. The obtained source materials (media messages) were subject to content analysis, both quantitative and qualitative. The results allowed an assessment of media messages, and derive implications useful in planning communication activities in other projects.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychprzekaz medialnyanaliza treścidziedzictwo kulturoweprojektyorgany kościelnekościół Mariackikomunikacja medialnamediaśrodki masowego przekazuKościół archiprezbiterialny Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowiebazylika Wniebowzięcia Najświętszej Marii Pannymedia coveragecontent analysiscultural heritageprojectschurch organsSt. Mary’s Churchmedia communicationmass mediaChurch of the Assumption of the Blessed Virgin MaryZarządzanie komunikacją medialną w projekcie rewitalizacji instrumentarium organowego w kościele Mariackim w KrakowieManagement of media communication in the project of revitalization of organ instrumentation in St. Mary’s Church in KrakowArticle