Matejek, Józefa2024-10-112024-10-112017Roczniki Teologiczne, 2017, T. 64, nr 10, s. 53-68.2543-59732353-7272https://theo-logos.pl/handle/123456789/21711Analizując funkcjonowanie systemu pieczy zastępczej nad dzieckiem, należy zwrócić uwagę na proces usamodzielnienia dorosłych wychowanków. Osobie opuszczającej pieczę zastępczą po osiągnięciu pełnoletności przysługuje pomoc na usamodzielnienie. Jednakże podstawową ideą procesu usamodzielnienia jest indywidualne przygotowanie wychowanka do przejęcia odpowiedzialności za swoje dorosłe życie oraz integracja osób usamodzielnionych ze środowiskiem społecznym. Prezentowane opracowanie przedstawia teoretyczny aspekt przygotowania i prowadzenia procesu usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej.While analyzing the functioning of the foster care system special attention needs to be paid to the process of transitioning into adulthood and independent living by youth placed in foster care. Every person who has reached the age of majority and is being emancipated from foster care is entitled receive help while gaining independence. However, the basic idea of the process of becoming independent is the individual preparation of the youth to take responsibility for their adult life and independence as well as the integration of the already independent ex-foster children with their social environment. The below study presents the theoretical aspect of the preparation and conduct of the transition into adulthood and independence of the youth aging out of foster care.plCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnychpiecza zastępczaopieka zastępczapomocosoba usamodzielniająca sięopiekun usamodzielnieniasamodzielnośćnauki o rodziniedorosłośćfoster carehelpperson becoming independentindependence guardianindependencefamily studiesadulthoodW dorosłe życie... Proces usamodzielnienia wychowanków przebywających w pieczy zastępczejInto Adult Life... the Process of Becoming Independent by Adolescents Placed in Foster CareArticle