Małek, Michał Konrad2025-09-112025-09-112012Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 10, s. 32-45.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35739Krótkie ukazanie wychowawczej roli jaką powinny spełniać media ze szczególnym uwzględnieniem prasy oraz mediów audiowizualnych. Omówienie tematyki popularnych czasopism kierowanych do młodzieży oraz wybranych telewizyjnych programów młodzieżowych z uwzględnieniem stosowanych technik manipulacji (fragmentacja; ingracjacja). Wykazanie braku promowania wartości oraz zagrożenia dla indywidualności odbiorcy. Konieczność kształtowania u młodzieży właściwych postaw wobec mediów.Short presentation of educational role the media should be fulfilling with focus on press and audiovisual media. Discussion on the themes of popular magazines aimed at youth as well as selected television youth programmes, including employed manipulation techniques (fragmentation; ingratiation). Demonstration of the lack of promotion of the values and danger to consumer's individuality. The necessity of shaping appropriate attitude towards media among young people.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychmłodzieżowe media rozrywkowepedagogika mediówmediaosobowośćedukacjawychowaniemanipulacjaśrodki masowego przekazuśrodki społecznego przekazurozrywkamłodzieżyouth media entertainmentmedia educationpersonalityeducationupbringingmanipulationmass mediaentertainmentyouthMłodzieżowe media rozrywkowe antynomią wychowaniaYouth entertainment media as antinomy of educactionArticle