Brzezińska-Waleszczyk, Marta2025-09-232025-09-232017Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 30, s. 30-51.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36303Zawiera tabele i wykresy.Na przykładzie wybranych organizacji pożytku publicznego (katolickich i świeckich) pokazuję, jak wykorzystać media społecznościowe do promocji działań non profit oraz zwiększenia skuteczności fundacji. Prezentuję wyniki badań monitoringu mediów na temat obecności wybranych fundacji w internecie, a dla sformułowania zasad komunikacji w social media poddaję analizie kanały social media największych polskich organizacji pożytku publicznego.Based on examples of some public benefit organizations (Catholic and secular), Author shows how to use the social media tools to promote non-profit activities and thereby increase their effectiveness. Author presents the results of media monitoring on the presence of selected foundations on the Internet, and try to formulate good rules of communication in social media channels by analysis the largest Polish public benefit organizations.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychorganizacje non profitdobroczynnośćmedia społecznościowekomunikacjamediaśrodki masowego przekazufundacjefundacje katolickiebadanianon-profit organizationscharitysocial mediacommunicationmass mediafoundationsCatholic foundationsresearchJak zwiększyć skuteczność organizacji non profit korzystając z social media? Case study na podstawie wybranych fundacji katolickichHow to increase the effectiveness of non-profit organizations using social media? Case study based on selected Catholic foundationsArticle