Malinowski, Radoslaw2024-10-112024-10-112017Roczniki Teologiczne, 2017, T. 64, nr 10, s. 205-214.2543-59732353-7272https://theo-logos.pl/handle/123456789/21710Artykuł w języku angielskim.In this paper, the author argues that due to several changes in our society, families (especially in East Africa) have started playing a negative role in the process of human trafficking. Therefore, families are no longer protecting its members when exposed to trafficking but rather becoming an impediment to successful counter-trafficking action. The author presents scenarios where families not only do not support victims but actively participate in trafficking them.Instytucja rodziny nie zawsze jest miejscem, w którym ofiara handlu ludźmi otrzyma pomoc, schronienie i wsparcie. Zmiany cywilizacyjne spowodowały, że instytucja rodziny w Afryce (zwłaszcza w Afryce Wschodniej) często przyczynia się do sprzedaży jej członków. Autor przytacza przykłady najczęstszych aktów sprzedania ofiar do pracy niewolniczej przy aktywnym udziale rodziny w Afryce Wschodniej.enCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnychhuman traffickingfamilyAfrican culturescultureAfricafamily in Africafamily studieshandel ludźmirodzinakultury AfrykikulturaAfrykarodzina w Afrycenauki o rodzinieFamily in Africa – (Not) a Safe Haven From Human TraffickingRodzina w Afryce ‒ (nie)bezpieczne schronienie przed handlem ludźmiArticle