Szydłowska, MagdalenaSzczepańska, Paulina2025-10-102025-10-102024Kultura-Media-Teologia, 2024, nr 57, s. 181-202.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37477Zawiera ilustracje.Artykuł koncentruje się na analizie mediów przedstawionych w produkcji telewizyjnej – w serialu Ranczo. Serial, który nosi znamiona swoistego mechanizmu samoopisu kultury, określa się mianem „polskiej produkcji wszechczasów”. Analizie poddano kolejno lokalną prasę, radio i telewizję. Przybliżono ich rozwój i charakter. Zwrócono także uwagę na ich rolę w życiu społeczności lokalnej. Wyjaśnione zostały także podstawowe pojęcia, niezbędne przy tego typu analizie.The article focuses on the analysis of the media presented in the television production – the series Rancho. The series, designated as a format having specific mechanism of selfdescription of culture is referred to as „Polish production of all time”. The local press, radio and television is analyzed in sequence. Their development and character are presented. Attention was also paid to their role in the local community life. The basic terms necessary for this type of analysis are also explained.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychmediaśrodki masowego przekazumedia lokalnedziennikarstwoseriale telewizyjnetelewizjaradiomass medialocal mediajournalismtv seriestelevisionMiędzy powinnościami i społecznymi uwikłaniami. Analiza mediów w serialu „Ranczo”Between duties and social entanglements. Media analysis in the series “Ranczo”Article