Głowa, Władysław2022-09-302022-09-302001Premislia Christiana, 2001, T. 9, s. 217-229.0867-308http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/1125Bóg w Trójcy Świętej Jedyny jest Bogiem dialogu. Ten dialog istniejący „wewnątrz” Trójcy Świętej został przeniesiony także na relacje istniejące pomiędzy Bogiem a człowiekiem. Boga, który mówi do człowieka należy słuchać. Istnieje wiele racji, które za tym przemawiają. Pierwszą z nich jest nakaz Boga objawiony w Piśmie świętym zarówno Starego jak i Nowego Testamentu. Ponadto, słuchanie Bożego słowa przynosi błogosławiony skutek (wej­ście do rodziny Bożej), jest aktem kultu, daje wzrost we wierze, jest drogą do zbawienia, znakiem miłości w stosunku do objawiającego się człowiekowi Boga i prowadzi do miłości bliźniego. Te wszystkie racje przemawiające za słuchaniem Słowa Bo­żego dotyczą całego Kościoła, tj. zarówno duchownych jak i świeckich. Cały bowiem Kościół słucha przemawiającego Boga i cały Ko­ściół to Słowo Boże usłyszane i przyjęte, następnie przekazuje, aby Dobra Nowina ‒ zgodnie z nakazem naszego Pana - dotarła „na cały świat”.plAttribution 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/Słowo BożeStary TestamentBibliaPismo ŚwięteNowy TestamentEucharystiasakramentykapłaństwokultwiarasłuchaniezbawieniemiłośćmiłość bliźniegoWord of GodOld TestamentBibleNew TestamentsacramentspriesthoodcultfaithlisteningsalvationloveEucharistlove of neighborZasadnicze racje słuchania Słowa BożegoPrincipales rationes audiendi verbum divinumArticle