Kawecki, Witold2025-09-292025-09-292020Kultura-Media-Teologia, 2020, nr 40, s. 76-96.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36705We współczesnej kulturze wizualnej, dominującej coraz bardziej, można zauważyć formowanie się koncepcji teologii wizualnej. Nie jest ona prostym odzwierciedleniem teologii obrazu, nie jest tożsama z teologią piękna – bo nie jest ona teologią przedmiotu (treści i form religijnych). Jest ona raczej teologią podmiotu poznającego i samego poznawania za pośrednictwem zmysłu wzroku. Autor określa i systematyzuje pojęcia związane z tak funkcjonującą teologią, a jednocześnie wskazuje na najbardziej adekwatne metody, dzięki którym może ona być skutecznie komunikowana.In contemporary visual culture, which become more and more dominant, one can see the emergence of the concept of visual theology. It is not a simple reflection of theology of the image, it cannot be identified with the theology of beauty, because it is not theology of the subject (content and form of religion). It is rather the theology of the cognizing subject and the cognition itself through the senses of sight. The author defines and systematizes the concept related to such functioning theology and at the same time points to the most adequate methods by which he can effectively communicate.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychkultura wizualnateologia wizualnametody uprawiania teologii wizualnejfides ex visukulturateologiavisual culturevisual theologymethods of practicing visual theologyculturetheologyFenomen teologii wizualnej i sposoby jej komunikowaniaThe phenomenon of Visual Theology and ways to communicate itArticle