Stępniak, Krzysztof2025-10-032025-10-032022Kultura-Media-Teologia, 2022, nr 49, s. 144-164.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37204Zawiera ilustracje.Artykuł jest fragmentem projektu badawczego dotyczącego materiałów reklamowych zastosowanych przez WHO oraz wybrane kraje świata w kampaniach społecznych w czasie pandemii COVID-19. Prezentuje studium przypadku – kampanię w Australii, porównując jej przekazy z plakatami i ulotkami WHO. Jako główną tezę autor przyjmuje twierdzenie Iwana Krastewa, że w obliczu pandemii żyjemy w „Jednym Świecie”. W badaniu zastosowano triangulację takich metod badawczych jak case study i modalność kompozycyjna Gillian Rose. W celu zbadania warstwy werbalnej komunikatów posłużono się modelem komunikacji językowej Romana Jakobsona.The article is an excerpt from a research project on advertising materials used by WHO and selected countries of the world in social campaigns during the COVID-19 pandemic. It presents a case study – campaign in Australia, comparing its messages with WHO posters and leaflets. The author’s main thesis is Ivan Krastev’s claim that we live in “One World” in the face of a pandemic. The study used triangulation of such research methods as case study and compositional modality by Gillian Rose. To examine the verbal layer of messages Roman Jakobson’s model of linguistic communication was used.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychAustraliapandemiapandemia COVID-19COVID-19koronawirusperswazjareklama społecznaŚwiatowa Organizacja Zdrowiakampanie społecznebadaniapandemicCOVID-19 pandemiccoronaviruspersuasionsocial advertisingWorld Health Organizationsocial campaignsresearchKomunikacja perswazyjna kampanii społecznych w Australii w czasie pandemii COVID-19. Komunikat z badańPersuasive communication of social campaigns in Australia during the COVID-19 pandemic. Research reportArticle