Stypułkowska, Beata2024-04-052024-04-052018Analecta Cracoviensia, 2018, T. 50, s. 125-160.0209-08642391-6842http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/14877Niniejszy artykuł podejmuje zagadnienie pustelników jako przedstawicieli indywidualnej formy życia konsekrowanego. Oparto się na dostępnych źródłach dotyczących życia pustelniczego, zwłaszcza w jego okresie początkowym, oraz na opracowaniach. Postawiono pytania odnoszące się do specyfiki życia pustelniczego i duchowości pustelników. Scharakteryzowano życie pustelnicze w oparciu o współczesny kodeks prawa kanonicznego. Podjęto zagadnienie tradycyjnych zajęć pustelników. Na końcu podano sugestie dotyczące formacji do życia pustelniczego oraz przesłanki wynikające z duchowości pustelniczej dla dziewic i wdów.This article takes up the idea of hermits as an individual form of consecrated life. It is based on the available sources concerning the life of a hermit, especially in the initial period, and on publications. Raised questions are related to the specifics of hermit life and spirituality of the hermits. The hermit characteristics is made on the basis of the modern Code of Canon Law. It takes up the issue of the traditional activities of hermits. At the end there are suggestions for the formation for the life of a hermit and the premises resulting from the hermit spirituality for virgins and widows.plAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/pustelnicyeremicimnisiduchowość pustelniczaindywidualne formy życia konsekrowanegożycie konsekrowaneKodeks Prawa KanonicznegoAtanazy WielkiAtanazy AleksandryjskiHieronim ze Strydonuświęcidoktorzy Kościołahermitseremitesmonkshermit spiritualityindividual forms of consecrated lifeconsecrated lifeCode of Canon LawAthanasius of AlexandriaJerome of StridonsaintsDoctors of the ChurchPustelnicy jako przedstawiciele indywidualnej formy życia konsekrowanegoHermits as an individual form of consecrated lifeArticle