Szostak, David2024-08-292024-08-292015Communio, 2015, R. 35, nr 3-4 (191-192), s. 160-176.0208-7995http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/20048Artykuł w języku angielskim.Miłosierdzie stało się częstym tematem pontyfikatu papieża Franciszka, który zasłużył na tytuł Papieża Miłosierdzia. Jest to właściwy tytuł, ale wielu błędnie upatruje w tym odejście od nauczania jego poprzedników. Badanie nauczania i pasterskiego przykładu współczesnych papieży ukazuje u nich ciągłość tematyki Miłosierdzia Bożego. Jeśli „Dobry Papież” Jan XXIII ponownie wprowadził ten temat, to Jan Paweł II – papież encykliki Dives in misericordia i Niedzieli Miłosierdzia Bożego – oświetlił go i pogłębił. Franciszek – papież Roku Miłosierdzia – rozeznał, że obowiązkiem (munus) jego jak i całego Kościoła jest upowszechnianie orędzia o Miłosierdziu Bożym i wprowadzenie go w życie.plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/Boże MiłosierdzieFranciszek papieżPope FrancispopesJorge Mario BergogliopapieżeJan XXIIIJohn XXIIIJan Paweł IIJohn Paul IIKarol WojtyłamiłosierdzieDivine Mercymercynauczanie papieskiePope's teachingGod's mercyhermeneutykahermeneuticsMercy in Hermeneutic of Continuity: John XXIII, John Paul II, and FrancisMiłosierdzie w hermeneutyce ciągłości: Jan XXIII, Jan Paweł II i FranciszekArticle