Fédou, Michel2024-08-292024-08-292016Communio, 2016, R. 36, nr 1-2 (193-194), s. 45-60.0208-7995http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/20057Druga prośba Modlitwy Pańskiej była interpretowana na wiele sposobów, często w terminach rzeczywistości politycznej. Ale Królestwem jest Jezus we własnej osobie, osobiście – autobasileia (Orygenes), Król chwały w niebie oraz ubogi i pokorny na święcie. Jest niemożliwe, by oddzielić w Jezusie z Nazaretu Jego osobę i Jego „sprawę”; on jest osobiście swoją sprawą. Jest konkretną realizacją i osobową formą przybycia królestwa Bożego. Dlatego też całe przepowiadanie Jezusa o przyjściu królestwa Bożego jak i jego objawienie oraz jego działanie zawierają chrystologię ukrytą i niebezpośrednią, która była sformułowana po Wielkanocy w wyznaniu jawnym i bezpośrednim (W. Kasper).plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/sobórSobór Watykański IIAugustyn z HipponyautobasileiaBernard z ClairvauxChrystus KrólDidacheEuzebiusz z CezareiIgnacy LoyolaIreneusz z LyonuJezus ChrystusJoachim de FioreJoachim z FioreGioacchino da FioreJustyn MęczennikKrólestwo BożeModlitwa PańskaOjcze naszOrygenesPius XIWalter Kasperojcowie KościołaSecond Vatican CouncilVatican IIcouncilAugustine of HippoBernard of ClairvauxChrist the KingEusebius of CaesareaIgnatius of LoyolaIrenaeus of LyonsJesus ChristJustin MartyrKingdom of GodLord's PrayerOur Father prayerOrigenChurch FathersAugustin d’HipponeChrist RoiConcile Vatican IIDidachèEusèbe de CesareeIgnace de LoyolaIrénée de LyonJésus ChristJustinNotre PèreOrigènePie XIPrière du SeigneurRègne de DieuRoyaume de DieuJezus i KrólestwoArticle