Brzezińska-Waleszczyk, Marta2025-09-192025-09-192016Kultura-Media-Teologia, 2016, nr 27, s. 42-57.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36183Zawiera ilustrację.Tradycyjne formy reklamy są coraz mniej skuteczne. Odbiorcy, przemęczeni natłokiem reklamowych komunikatów, nie zwracają na nie większej uwagi lub irytują się nadmiarem i nachalnością ofert. Dlatego marketingowcy poszukują nowych form dotarcia do potencjalnych klientów. Jedną z nich jest marketing wirusowy. Polega on na stworzeniu takiej sytuacji, w której konsumenci sami przesyłają sobie przekaz reklamowy. Jest to forma skuteczniejsza od tradycyjnej reklamy – to nie firma, ale wiarygodne źródło poleca produkt czy usługę. Marketing wirusowy ma jednak kilka wad – na przykład brak kontroli firmy nad przekazem reklamowym, który może podlegać licznym modyfikacjom. Reklama wirusowa rodzi także pewne wątpliwości natury etycznej dotyczące świadomości udziału odbiorcy w działaniu marketingowym.Traditional forms of advertising are becoming less effective than before. Recipients (nowadays, really exhausted with accumulation of advertising messages) do not pay more attention to that stuff even they are irritated by excess and intrusive offers. Therefore, marketers are looking for new forms of reaching out to the potential customers. One of them is viral marketing. It involves creating a situation in which consumers send advertising message each other. It is a form much more effective than traditional advertising - it's not the company, but a reliable source which recommends a product or service. Viral Marketing also has some disadvantages - for example, the total lack of control over the company's advertising message, which could be a subject to numerous modifications . Viral Marketing also raises some ethical questions - whether the recipient of entertainment communique currently is aware that this is a smart marketing activity?plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychmarketing wirusowymarketing partyzanckireklamareklamo-rozrywkamedia społecznościowemediaśrodki masowego przekazukomunikacjamarketingviral marketingguerilla marketingviraladvertisingadvertisementadvertainmentsocial mediamass mediacommunicationViral marketing i specyfika reklamy wirusowej jako formy komunikacji w social mediaViral marketing and specificity of viral advertising as a form of communication in social mediaArticle