Żywica, Zdzisław2025-06-262025-06-262005Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, 2005, T. 38 specjalny, s. 20-30.0137-3447https://theo-logos.pl/handle/123456789/32936Artykuł w języku włoskim.Grupa stu czterdziestu czterech tysięcy osób zgromadzonych na górze Syjon, opieczętowanych imieniem Baranka i Jego Ojca oraz wykupionych przez Baranka z ziemi i spośród ludzi, stanowią jedną, ściśle określoną i wyróżnioną spośród innych ludzi liczbę osób, zachowującą jednak wewnętrzną różnorodność cech i przymiotów, które odróżniają poszczególne osoby między sobą. Ta różnorodność cech i przymiotów odzwierciedla różnorodność ich konkretnych sytuacji życiowych. Jednakże grupa ta, pomimo jej wewnętrznego zróżnicowania, posiada równocześnie w tym samym czasie zdolność umożliwiającą wszystkim trzem kategoriom nauczenia się tej samej nowej pieśni. Można więc te trzy kategorie charakterystyk aplikować rozdzielnie do sytuacji konkretnych, w których poszczególne grupy ludzi realizują je rzeczywiście jedynie w jednym aspekcie, lecz jednocześnie, właśnie przez istniejące pomiędzy nimi podobieństwo, które wypływa z ich głębokiej wartości przed Bogiem i Barankiem, może stać się przyczyną ich łatwego połączenia się w zróżnicowaną jedność. Mamy tu zatem do czynienia z wielością, różnorodnością i wielobarwnością życia osoby ludzkiej, ale w głębokiej jedności z Bogiem Ojcem i Chrystusem-Barankiem.itCC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkachBibliaPismo ŚwięteNowy Testamentbiblistykaegzegezaegzegeza biblijnateologiaBibleNew Testamentbiblical studiesexegesisbiblical exegesistheologyApokalipsa św. JanaApocalypse of JohnAp 14człowiekhumanBibbiaApocalisse di San GiovanniI riscattati dagli uomini come la primizia a Dio e all’Agnello (studio esegetico Ap 14,4–5)Wykupieni spośród ludzi jako pierwociny dla Boga i Baranka (studium egzegetyczne Ap 14,4–5)Article