Żukowska, Kinga2025-10-132025-10-132024Kultura-Media-Teologia, 2024, nr 59, s. 282-302.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37555Autorka przedstawia nowe zjawisko w prasie, jakim jest kształtowanie się segmentu tzw. prasy sentymentalnej, której odbiorcami mają być tzw. kidults, czyli „wieczne dzieci”. Dokonana została analiza treści oraz analiza narracyjna na przykładowym magazynie, który może reprezentować takowy dział prasy – H2O, wystarczy kropla koncernu Panini. Pytania badawcze, które postawiono, to, czy magazyn H2O, wystarczy kropla wydawany w roku 2022 jest przeznaczony dla dzieci i wczesnej młodzieży oraz jakie elementy świadczą o sentymentalnym charakterze czasopisma? Autorka zaprezentowała cechy periodyków sentymentalnych, wskazując nowe, nietypowe ruchy wydawców prasy.The author presents a new phenomenon in the press, which is the formation of the so-called sentimental press, whose recipients are the kidults, i.e. „eternal children”. This was done through content analysis and narrative analysis on an example magazine that may represent such a press section, titled H2O: Just Add Water by the Panini group, in order to answer the research questions, is the H2O: Just Add Water magazine published in 2022 intended for children and early adolescents, and what elements prove the sentimental nature of the magazine? The author presented the features of sentimental periodicals, pointing out new, unusual movements of press publishers.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychprasaprasa dziecięcaprasa młodzieżowaprasa tematycznaprasa sentymentalnamagazynyczytaniezjawiska medialnepresschildren’s pressyouth pressthematic presssentimental presskidultsmagazinesreadingmedia phenomenaKreowanie prasy sentymentalnej nawiązującej do prasy dziecięco-młodzieżowej. Studium przypadku magazynu „H2O, Wystarczy Kropla”Creating sentimental press referring to the children-youth press. “H2O: Just Add Water” magazine case studyArticle