Łosiewicz, MałgorzataCzechowska-Derkacz, Beata2025-09-262025-09-262019Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 37, s. 25-37.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36601Zawiera wykres.W artykule podjęto temat sposobów prezentacji kryzysu obyczajowego na uczelni przez media w kontekście wizerunku nauczyciela akademickiego i jego wpływu na wizerunek uczelni i środowiska akademickiego. Kryzys dotyczy wypowiedzi godzących w dobre imię studentów, a analizie został poddany przypadek seksistowskiej wypowiedzi wykładowcy Uniwersytetu Śląskiego.The article discusses the ways of presenting the social crisis at the university by the media in the context of the image of the academic teacher and its impact on the image of the university and the academic environment. The crisis concerns statements that defy the good name of students, and the case of the sexist statement of the lecturer at the University of Silesia has been analyzed.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychwizerunekkryzysUniwersytet Śląskiuczelnieuniwersytetynaukowcykryzys obyczajowymoralnośćetykaprzekaz medialnymediaśrodki masowego przekazuimagecrisisUniversity of Silesiauniversitiesscientistsmoral crisismoralityethicsmedia coveragemass mediaKryzys obyczajowy na uczelni wyższej w świetle przekazów medialnychThe moral crisis at the university in the light of media coverageArticle