Ruszel, Magdalena Ewa2025-02-212025-02-212015Studia Gdańskie, 2015, T. 36, s. 159-166.0137-4338https://theo-logos.pl/handle/123456789/28283Celem artykułu jest ukazanie w przystępnej, krótkiej psychologicznej charakterystyce wpływów na rozwój dziecka dwóch typów środowisk wychowawczych: „podwórka z trzepakami” oraz „podwórka komputerowego”. Autorka nie poprzestaje na ich charakterystyce, lecz ukazuje także pozytywne i negatywne aspekty z nimi związane, jak również możliwości mądrego wychowawczego wykorzystania każdego z nich w rozwoju i wychowaniu dziecka.The aim of this article is to provide a short description of two types of environment, real (physical) and virtual, which affect the development and upbringing of children. The author points out their positive and negative psychological aspects and shows how these two types of environments can be wisely used.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychpodwórko realnepodwórko wirtualne„podwórko z trzepakami”„podwórko komputerowe”rozwój dzieckawychowaniezmiany kulturowekulturadziecipsychologiarelacje międzyludzkiereal yardvirtual yardchild developmentupbringingcultural changesculturechildrenpsychologyinterpersonal relationships„Podwórko komputerowe” a „podwórko z trzepakami” – wybrane, psychologiczne aspekty współczesnych relacji u dzieciThe “Virtual Backyard” and the “Real Backyard” – Some Psychological Aspects of Modern Relations Among ChildrenArticle