Caekelbergh, Aimé F.2023-06-152023-06-152013Roczniki Nauk o Rodzinie, 2013, T. 5(60), s. 45-62.2081-2078http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/8262Artykuł w języku francuskim. English summary translated by / Autor tłumaczenia streszczenia na język angielski: Tadeusz Karłowicz.Since the end of the Second World War, the evolution of the family has dramatically changed. The same goes for the true reality of school and its teaching approach. But can the need for training be limited and express itself outside of real life? A demand for change is prevalent amongst both youth and adults who are seeking real answers to their questions. Lifelong learning becomes reality: this is training for life! There are different potential answers available. Amongst these answers, there is the Rural Family Houses one (MFR – Maisons Familiales Rurales); the Rural Family Houses are grouped within AIMFR, the International Association of Rural Family Houses).Od końca drugiej wojny światowej ewolucja rodziny przybrała dramatycznie inny kształt. To samo dotyczy realiów szkoły i jej podejścia do nauczania. Czy jednak potrzeba nauczania może być ograniczana i wyrażana poza realnym życiem? Żądanie zmian jest powszechne zarówno wśród młodych, jak i dorosłych, którzy poszukują rzeczywistych odpowiedzi na swoje pytania. Uczenie się przez całe życie staje się rzeczywistością: jest to nauczanie dla życia! Można potencjalnie uzyskać w tej kwestii rozmaite odpowiedzi. Jedną z nich są Wiejskie Domy Rodzinne (MFR – Maisons Familiales Rurales), należące do AIMFR, Międzynarodowego Związku Wiejskich Domów Rodzinnych.frAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/familleéducationécolefamilyeducationschoolingschoolsstudyrodzinaedukacjakształcenieszkołynaukaFamille, education et écoleFamily, Education and SchoolRodzina, kształcenie i szkołaArticle