Kołodziej, Marcin2025-10-142025-10-142024Kultura-Media-Teologia, 2024, nr 60, s. 203-214.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37603Artykuł w języku angielskim.Kościół realizuje Chrystusowy nakaz głoszenia Ewangelii także poprzez środki społecznego przekazu. Zwrócił na to uwagę w czasach najnowszych Sobór Watykański II, który w dekrecie Inter mirifica, postulował korzystanie z tych narzędzi. W obecnym czasie ważną przestrzenią przepowiadania słowa Bożego stał się również internet. Obecność duchownych w mediach społecznościowych wydaje się być konieczna. Ma ona oczywiście swoje blaski i cienie. Dlatego w refleksji teologicznej i ustawodawstwie posoborowym Kościoła nie brakuje wskazań, które posługę duchownych w mediach mają uporządkować w taki sposób, aby stała się ona nowoczesną amboną i służyła skutecznemu przepowiadaniu słowa Bożego.The Church carries out Christ’s command to preach the Gospel also through the social media. This was pointed out in more recent times by the Second Vatican Council, which in its decree Inter mirifica, advocated the use of these tools. At the present time, the internet has also become an important space for the preaching of the word of God. The presence of clergy on social media seems necessary. Of course, it has its glows and shadows. Therefore, there is no shortage of indications in the Church’s theological reflection and post-conciliar legislation to structure the ministry of clergy in the media in such a way that it becomes a modern pulpit and serves the effective preaching of the word of God.enCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychśrodki społecznego przekazuprzepowiadanie słowa Bożegonauczycielskie zadanie Kościołamedia społecznościoweduchowieństwokapłaniKościółmediaśrodki masowego przekazuewangelizacjameans of social communicationpreaching the Word of Godteaching function of the Churchsocial mediaclergypriesthoodChurchmass mediaevangelizationFundamentals of the presence of clergy in the media. Theological and canonical aspectPodstawy obecności duchownych w mediach. Aspekt teologiczny i kanonicznyArticle