Gralczyk, Aleksandra2025-08-272025-08-272012Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 9, s. 54-68.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35051Specjaliści od reklamy i marketingowcy coraz częściej interesują się dziećmi dopatrując się w nich silnej grupy konsumentów. Starają się poznać ich psychikę a także zmiany poznawcze i emocjonalne w zachowaniu. Obserwują też reakcje młodych ludzi na wykorzystane w reklamie strategie oraz ich zachowania konsumpcyjne. W prezentowanym opracowaniu przedstawiono etapy rozwoju dzieci w wieku 7-15 lat oraz ich słabe punkty w rozwoju wykorzystywane przez marketingowców. Omówiono również proces uczenia się zachowań konsumenckich przez tę grupę odbiorców reklam.Advertising Specialists and Marketers more and more frequently treat children as an object of interest, as the specialists perceive children as a group of consumers with great potential. Marketers and Advert Specialist make efforts to become acquainted with children’s psyche as well as their cognitive and emotional behavioral changes. Specialists observe also young people consumer behaviour and their reaction to strategies used in advertisement. In this paper are presented growth phases of children between the age of 7 to 15 and weak points in children development that marketers take advantage of. Additionally author discusses a process of learning consumer behaviour by children.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychdziecirozwójreklamamarketingowcydzieciństworozwój dzieckadojrzewaniemłodzieżwpływ reklamyzachowania konsumenckiekonsumpcjamediaśrodki masowego przekazuchildrendevelopmentgrowthadvertisementmarketerschildhoodchild developmentadolescenceyouthinfluence of advertisingconsumer behaviourconsumptionmass mediaSłabe punkty w rozwoju dzieci jako przedmiot manipulacji marketingowcówWeak points in the development of children as an object of manipulation of marketersArticle