Gralczyk, Aleksandra2024-12-042024-12-042023Studia Ełckie, 2023, T. 25, nr 4, s. 595-574.1896-68962353-1274https://theo-logos.pl/handle/123456789/24934W artykule została nakreśliła rola Facebooka jako narzędzia komunikacji oraz pogarszająca się sytuacja religijna Kościoła w Polsce. Podjęte badanie na grupie studentów skupionych w jednej wspólnocie parafialnej pokazują, czy Facebook jest nadal popularnym narzędziem wśród młodych dorosłych oraz weryfikują to, w jakim stopniu jest on narzędziem potrzebnym w duszpasterstwie parafialnym. W tym celu zostały zaprezentowane badania jakościowe przeprowadzone metodą wywiadu swobodnego.In this article, the Author portrait Facebook as a means of communication and signals the aggravating religious situation of Catholic Church in Poland. Studies conducted among group of students belonging to one parish community were to show if Facebook is still a popular tool for young adults. They were also to check, to what degree it is still necessary in pastoral work. For this purpose, the author conducted qualitative research using unstructured interview method.plCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnychFacebookparafieduszpasterstwomłodzi doroślimedia społecznościoweparishesministryyoung adultssocial mediastudencistudentskomunikacjacommunicationfanpage parafiiparish fanpagereligijnośćreligiousnessProfil parafii na Facebooku – konieczność czy zbytek? Studium na przykładzie członków wspólnoty „Latarnia”Parish Profile on Facebook – Necessity or Luxury? Study on the Example of Members of the “Lighthouse” CommunityArticle