Podraza, Urszula2025-09-222025-09-222017Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 29, s. 33-45.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36240Nowym, coraz bardziej powszechnym zjawiskiem jest hejt pod adresem firm, zarówno dużych globalnych marek, jak i małych i średnich przedsiębiorstw. Agresywna, nieuzasadniona krytyka osłabia wizerunek atakowanych podmiotów gospodarczych, przyczyniając się do utraty zaufania konsumentów i partnerów do danej marki. W przypadku niewielkich firm wpływa także negatywnie na ich pozycję ekonomiczną. Niniejszy artykuł omawia różne formy tego zjawiska oraz strategie, jakie obierają zaatakowane firmy.New, increasingly common phenomenon is a hate speech against companies, large global brands as well as small and medium-sized enterprises. Aggressive, unjustified criticism weak the image of the attacked brand, which loses the trust of consumers and partners. Economic hate speech has also a negative impact on the economic position of small businesses. This article discusses the causes of this phenomenon and the strategies of defense of the attacked companies.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychhejtmowa nienawiścinienawiśćwizerunek markimedia społecznościowemediaśrodki masowego przekazukomunikacjamanipulacjahatehate speechbrand imagesocial mediamass mediacommunicationmanipulationHejt jako zagrożenie wizerunku i pozycji rynkowej firmHate speech as a threat to the brand image and market position of companiesArticle