Sroczyński, Piotr2024-11-252024-11-252020Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2020, R. 28, Nr 2, s. 177-205.1231-17312544-6460https://theo-logos.pl/handle/123456789/24296Rekolekcje szkolne znacznie różnią się od lekcji religii. Stanowią one swoistą formę nauczania. Zastosowanie tej pozalekcyjnej formy organizacji katechezy szkolnej wpisuje się w dążenie nauczycieli religii do poprawy skuteczności edukacji religijnej dzieci i młodzieży. Forma ta, związana z rokiem liturgicznym, jest ważnym elementem wychowawczym z punktu widzenia dydaktyki katechetycznej. Wiąże się ona bowiem z poszukiwaniem optymalnych rozwiązań podnoszących efektywność katechezy szkolnej, związanych między innymi z przekazem treści wiary i kształtowaniem postaw chrześcijańskich wśród dzieci i młodzieży.School retreats are very different from religion lessons. They are a specific kind of teaching. The use of this extracurricular school catechesis is part of the pursuit of religion teachers to improve the effectiveness of religious education for children and adolescents. This form, associated with the liturgical year, is an important educational element from the point of view of catechetical didactics. It is connected with the search for optimal solutions increasing the effectiveness of school catechesis, related, among others, to the transmission of the content of faith and shaping Christian attitudes among children and the youth.plCC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkachrekolekcje szkolnepozalekcyjna forma katechezydydaktyka katechetycznakatechetaewangelizacjatypologia rekolekcjikatechezakatecheza szkolnakatechizacjaschool retreatextracurricular form of catechesiscatechetical didacticscatechistevangelizationtypology of retreatscatechesisschool catechesiscatechizationRekolekcje szkolne jako pozalekcyjna forma katechezySchool Retreats as an Extracurricular Form of CatechesisArticle