Schindler, David C.2024-09-302024-09-302021Communio, 2021, R. 41, nr 3 (215), s. 11-38.0208-799-Xhttps://theo-logos.pl/handle/123456789/20833Artykuł w języku angielskim.In „Mediation: The Distinguishing Mark of Christianity”, D.C. Schindler reflects on how God, both in creating and in saving, always communicates his presence to his creature through and with created natures, as is disclosed perfectly in the Incarnation. Inwardly structured by the love from which it flows, Jesus Christ’s unique and universal mediation of the Father imparts the love it reveals by including others in its very mediating, first Mary and ultimately the universal Church. In this light we discover that mediation in every order manifests divine generosity. „Mediation implies not just the enrichment of the other as recipient of the gift, but an enrichment of the gift itself, and therefore of the giver himself”.W „Mediation: The Distinguishing Mark of Christianity", D.C. Schindler zastanawia się, w jaki sposób Bóg, zarówno stwarzając, jak i zbawiając, zawsze komunikuje swoją obecność swojemu stworzeniu poprzez i za pośrednictwem stworzonych natur, co doskonale objawia się we Wcieleniu. Wewnętrznie ukształtowane przez miłość, z której wypływa, jedyne i powszechne pośrednictwo Jezusa Chrystusa przez Ojca przekazuje miłość, którą objawia, włączając innych w swoje pośrednictwo, najpierw Maryję, a ostatecznie Kościół powszechny. W tym świetle odkrywamy, że pośrednictwo w każdym porządku przejawia boską hojność. „Pośrednictwo oznacza nie tylko wzbogacenie drugiej osoby jako odbiorcy daru, ale wzbogacenie samego daru, a zatem samego dawcy”.enCC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkachpośrednictwochrystianizmteologiaKościółchrześcijaństwomediationChristianismtheologyChurchChristianityPośrednictwo: znak rozpoznawczy chrześcijaństwaMediation: the Distinguishing Mark of ChristianityArticle