Damazyn, Michał2024-10-082024-10-082016Roczniki Teologiczne, 2016, T. 63, nr 5, s. 123-149.2543-59732353-7272https://theo-logos.pl/handle/123456789/21433Artykuł w języku angielskim.Mercy of God, revered around the world today, not only is the fruit of visiting St. Sister Faustina Kowalska. God in the past centuries chose people who ‒ listen His will ‒ or transcribed His message communicated to them, or implemented specific tasks, proclaiming the Church and the world God’s mercy. Analysis of their life and ministry allows to notice the similarities between specific works of charity, but for the whole of God’s plan of leading the Church at the present time.Miłosierdzie Boże, które dziś na powrót zna i czci cały Kościół, nie jest epizodem w historii zbawienia zaistniałym przez widzenia św. Faustyny Kowalskiej, zostało rozpowszechnione dzięki posłudze św. Jana Pawła II. Przymiot ten, znany z lektury najwcześniejszych ksiąg Pisma Świętego, obecny był w nauczaniu Kościoła, jak i w praktyce duchowej przez wszystkie wieki. Niesłusznie także przeciwstawia się miłosierdzie Boże Jego miłości, przypomnianej przez widzenia św. Małgorzaty Alacoque. Tekst ten wykazuje ciągłość planu zbawienia, który od wieków i sukcesywnie realizuje Bóg przy pomocy wybranych przez siebie ludzi. Wskazuje na komplementarność “wielkich” objawień M. Alacoque i F. Kowalskiej, które zdeterminowały pobożność Kościoła oraz przywołuje niektóre z osób, powołanych do szerzenia czci wobec Boga, który jest Miłością i Miłosierdziem.enCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnychGod’s mercyDivine MercyFaustina KowalskaMichał SopoćkoMargaret AlacoqueMiłosierdzie BożeFaustyna Kowalskaapostołowie Miłosierdzia Bożegoapostles of the Divine MercySecretaries and Apostles of the Merciful GodSekretarki i apostołowie Miłosiernego BogaArticle