Dembowski, Aleksander2023-03-012023-03-012020Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie, 2020, t. 16, s. 165-185.1643-4870http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/4409Narzędzia public relations wykorzystać można przede wszystkim do budowania komunikacji, dobrych relacji i wizerunku Kościoła katolickiego, a także do wychodzenia z kryzysów. Należy z nich jednak korzystać w sposób zintegrowany, w każdym działaniu podejmowanym przez Kościół. Narzędzia te ułatwiają pracę, czyniąc komunikację o wiele prostszą i bardziej skuteczną, pomagają w relacjach z pracownikami - księżmi, świeckimi, a także w dotarciu do bliższych i dalszych grup otoczenia, tworząc również komunikacyjny viral, dzięki któremu Dobra Nowina poprzez świadectwa, rozprzestrzenia się w dalsze rejony grup otoczenia za pośrednictwem obecnych już członków wspólnoty Kościoła.Public relations tools can be used, above all, to build communication, good relations and the image of the Catholic Church, and also to emerge from crises. However, they should be used in an integrated way, in every action taken by the Church. These tools facilitate work, making communication much simpler and more effective, help in relations with employees - priests, laymen, as well as in reaching out to closer and further groups of the environment, also creating a communicative viral, thanks to which the Good News, through testimonies, spreads to further regions of the surrounding groups through the members of the Church community already present.plAttribution-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/KościółChurchpublic relationsnarzędzia public relationspublic relations toolsdziałalność KościołakomunikacjazarządzaniecommunicationmanagementKościół w Polscesytuacje kryzysoweemergenciesśrodki masowego przekazumass mediamateriały prasowewydarzenieeventeventy kościelneWykorzystywanie narzędzi public relations w działalności KościołaArticle