Błaszkowska-Nawrocka, Marta2025-10-152025-10-152025Kultura-Media-Teologia, 2025, nr 61, s. 50-63.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37631Artykuł w języku angielskim.This article aims to analyse the games Horizon Zero Dawn, Horizon Forbidden West, along with their DLCs through the lens of the religious and social themes. The author explores how the post-apocalyptic setting portrays the collapse of old communities and the emergence of new ones, incorporating specific patterns and motifs.Celem artykułu jest omówienie serii gier Horizon (Horizon Zero Dawn, Horizon Forbidden West oraz DLC) w perspektywie obecnych tam wątków religijnych i społecznych. Autorka omawia, w jaki sposób konwencja postapokaliptyczna przedstawia upadek starych społeczności i początek nowych, co wiąże się z wykorzystaniem konkretnych schematów i motywów.enCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychgry komputerowegry wideogry Horizonpost-apocalypsecommunityreligious themessocial themessocietyreligioncomputer gamesvideo gamesHorizon gamespostapokalipsaspołeczeństwowątki religijnewątki społecznereligiaPost-apocalypse as a Mirror Walking Along the Road? Religious and Social Themes in Horizon Series GamesPostapokalipsa jako zwierciadło przechadzające się po gościńcu? Wątki religijne i społeczne w grach z serii HorizonArticle