Królikowski, Janusz2024-03-212024-03-211997Tarnowskie Studia Teologiczne, 1997, T. 15, s. 99-118.0239-4472http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/14528plAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/teologia systematycznateologiajęzyk dogmatycznyprzebóstwieniechrześcijański obraz Bogaobraz BogachrześcijaństwoBógJezus ChrystusChrystus-Absolutdogmatydogmat z NiceihellenizacjaJezus-LogosLogostranscendencjatranscendencja Bogafilozofia hellenistycznafilozofiabóstwo Chrystusafilozofia hellenistyczna wobec bóstwa ChrystusaSyn BożySyn Człowieczychrystologia„Credo” Hansa KüngaHans KüngCredosobórcouncilsystematic theologytheologydogmatic languagedeificationChristian image of Godimage of GodChristianityGodJesus ChristChrist-AbsolutedogmasHellenizationJesus-Logostranscendencetranscendence of GodHellenistic philosophyphilosophydivinity of ChristSon of GodSon of ManChristologydogma of Nicaeasobór nicejski IFirst Council of Nicaea“Credo” by Hans KüngHellenistic philosophy versus the divinity of ChristCo to znaczy, że Bóg ma Syna? Na marginesie chrystologii w „Credo” Hansa KüngaChe cosa significa che Dio ha il Figlio? Con il riferimento alla cristologia nel Credo di H. KüngArticle