Kalinowska, Danuta2025-09-232025-09-232017Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 30, s. 122-135.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36295Zawiera ilustracje.Celem artykułu jest omówienie problematyki związanej z kreowaniem wizerunku przez polskie szkoły publiczne. W szczególności, analizie poddane zostały techniki, narzędzia i kanały komunikacji prowadzone przez te jednostki. Podstawowe pytanie, które przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do zasadności samej komunikacji, sposobów jej realizacji i użytych do realizacji tego celu kanałów komunikacyjnych. Całość rozważań została osadzona w ramach teoretycznych tzw. krytycznej analizie dyskursu i poparta analizą przytoczonych przykładów, tj. komunikacji bezpośredniej w świecie rzeczywistym adresowanej do rodziców, imiennej komunikacji pośredniej przy użyciu Librusa, komunikacji pośredniej przy użyciu stron internetowych prowadzonych przez placówki oraz informacje medialne o szkole i jej działaniach. Celem badania jest ustalenie poziomu prowadzenia i wykorzystania środków oraz narzędzi, za pomocą których szkoły publiczne na terenie RP budują swój wizerunek.This article aims to discuss issues related to creating the image of the Polish public schools. The analysis covered techniques, tools and communication channels. The basic question that guided meditations taken here, refers to the validity of the same communication, ways of implementation and used for that purpose communication channels. The whole discussion has been set in the framework of theoretical the so-called critical discourse analysis and supported by an analysis of the examples, it is direct real-world communication addressed to parents registered indirect communication with LIBRUS, indirect communication via websites operated by institutions and media information about the school and its activities. The aim of the study is to determine the measures and tools and the means by which public schools in Poland build its image.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychimagistyka społecznabudowanie wizerunkukreowanie wizerunkukomunikacjapubliczne instytucje oświatoweoświataszkolnictwoszkołypublic relationsprojecting an imagecommunicationpublic educational institutionsschoolingschoolsPublic relations w kształtowaniu wizerunku polskiego publicznego szkolnictwa na poziomie szkół średnich i gimnazjówPublic relations in shaping the image of polish, public education at the level of primary and secondary schoolsArticle