Seweryniak, Henryk2025-08-212025-08-212010Kultura-Media-Teologia, 2010, nr 1, s. 9-22.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/34882„Teologie na progu domu”, taki jest tytuł artykułu, który otwiera pierwszy numer naszego pisma. Chodzi oczywiście o teologię kultury i teologię mediów oraz o ich relację do „klasycznej” teologii katolickiej. Ks. Henryk Seweryniak, badając tę relację, szuka odpowiedzi na następujące pytania: jakie są zadanie teologii według Vaticanum II? Co oznacza metafora: „teologie na progu domu”? Jak można opisać status teologii kultury? Jaki jest program teologii mediów? Jakie są podstawy metodologiczne obu tych teologii? Odpowiedź autora jest prosta: teologie te powinny badać bogactwo kultury i mediów współczesnych w świetle Tomaszowej zasady sub ratione Dei. Na koniec Seweryniak wskazuje konsekwencje praktyczne zastosowania tej zasady.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychteologia kulturyteologia mediówmedioznawstwometodologiakulturamediaśrodki masowego przekazusobórsobór watykański IIzadania teologiipoznanie teologicznetheology of culturetheology of mediamedia studiesmethodologyculturemass mediacouncilVatican IISecond Vatican Counciltasks of theologytheological cognitionTeologie na „progu domu”Article