Napiórkowski, Andrzej2024-02-272024-02-272010Analecta Cracoviensia, 2010, t. 42, s. 281-300.0209-0864http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/13783Artykuł w języku niemieckim.Niniejszy artykuł pomyślany jest jako postulat i przyczynek do konstrukcji eklezjologii integralnej. W okresie posoborowym nauka o Kościele była uprawiana zarówno w obszarze apologetyki, jak dogmatyki i teologii fundamentalnej. Wydaje się, że aktualne sprowadzenie eklezjologii jedynie do przestrzeni teologii fundamentalnej wywołało z jednej strony poszerzenie jej zakresu metodologicznego i merytorycznego, a z drugiej jednak spowodowało jej zawężenie. Stąd pojawiła się potrzeba odzyskania utraconych aspektów nauki o Kościele, jakie były wcześniej prezentowane w traktacie apologetycznym i dogmatycznym. Ważną kwestią jest tutaj wypracowanie nowej metodologii, aby eklezjologię integralną uprawiać w sposób kompetentny i odpowiedzialny.deAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/eklezjologiaeklezjologia integralnaKościółteologianaukaecclesiologyintegral ecclesiologyChurchtheologystudyEkklesiologieintegrale EkklesiologieKircheTheologieWissenschaftDie Frage nach der integralen Ekklesiologie von heutePytanie o integralną eklezjologię dzisiajArticle