Wrzos, Marcin2025-09-222025-09-222017Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 28, s. 109-139.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36220Kościół, w swojej działalności, posługiwał się i posługuje mediami. Na początku czasopismami, radiem, telewizją, aż w końcu Internetem. To ostatnie medium dość skutecznie wypiera te wcześniejsze i staje się miejscem komunikowania myśli. W podjętych badaniach poddano analizie wiodące portale opiniotwórcze w Polsce (www.onet.pl, www.wp.pl, www.interia.pl, www.gazeta.pl, www.o2.pl i www.fakt.pl), w kontekście publikowania tekstów dotyczących pierwszych sześciu zagranicznych podróży apostolskich papieża Franciszka. Zbadano ilość, jakość, rodzaj, czas i częstotliwość publikacji, a także wyciągnięto wnioski pastoralne.The Catholic Church, in its activity, has been using media. At first magazines, radio, television and finally the Internet. The last medium mentioned has been quite successfully displacing the previous ones and is becoming a platform to communicate ideas and thoughts. In the undertaken research some leading Polish news websites were analysed (www.onet.pl, www.wp.pl, www.interia.pl, www.gazeta.pl, www.o2.pl and www.fakt.pl) in the aspect of publishing news coverage of the first six foreign apostolic journeys of Pope Francis. Number, quality, type, period and time of publications were examined. Pastoral conclusions were also drawn.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychpodróże apostolskiepielgrzymki papieżaFranciszek papieżmediaśrodki masowego przekazuinternetportale opiniotwórczenowe technologie informacyjneKościółapostolic journeysPope’s pilgrimagespapal pilgrimagesPope Francismass mediainfluential news websitesopinion-forming news websitesnew information technologiesChurchZagraniczne podróże apostolskie papieża Franciszka w najważniejszych krajowych portalach internetowych (lata 2013-2014)Foreign apostolic journeys of Pope Francis on the most important national news websites (2013-2014)Article